Variera din träning

Det är lätt att fastna i samma spår. Speciellt om man är inne i ett bra flow med träningen. Man vill bara ut hela tiden och få fatt i ruset. Men- vilken sport du än håller på med så får man inte glömma bort att aktivera sig på lite andra sätt ibland också. Kroppen vänjer sig lätt och det är bra att variera sig så hela kroppen håller sig stark och smidig.
Jag är rätt duktig ( om jag får säga det själv ) på att rulla fram mattan här hemma och göra lite övningar då och då. Då är det oftast rörligheten som jag gör det för- och för att tänja ut. Det hjälper musklerna att stretcha ut och slappna av. Samtidigt som du blir smidigare och kommer röra dig bättre. Man får inte glömma att träning är påfrestande för kroppen och även om det är för att vi ska hålla längre så måste vi se till att ta hand om den på ett litet mjukare sätt ibland också. Det är inget roligt att cykla med en cykel med rostig kedja.
Igår kom jag äntligen iväg till Becore. Det är tyvärr inget som finns över hela landet- iaf inte i den här bemärkelsen. ( Kanske ni vet något liknande någon annanstans? ) Det är hur som en riktigt bra genomgång för hela kroppen! Det handlar om långsamma, kontrollerade rörelser. Du står på en plattform (?) som kan flyttas fram och tillbaka- då med din hjälp genom olika övningar. Jag kan säga så här dagen efter att det är inte en kroppsdel som har missats. Jag är rätt glad att idag var en ledig dag och inte alltför mycket ansträngning har krävts från min sida. En liten promenad fick det dock bli för att hålla igång blodcirkulationen och förhoppningsvist göra träningsvärken lite lindrad.

Bild tagen från Marie @theworkoutplan_ ( instagram )

Men den här valmöjligheten finns ju inte över hela landet men det finns ju andra sätt att träna. Det finns bra styrketräningsprogram som riktar sig till just löpare. Program som- enligt mig- inte är tråkiga. De flesta som sysslar huvudsakligen med styrketräning brukar ju dela upp det. Ben en dag. Axlar- biceps en annan och etc. Men gör du det som ett kompliment till din andra träning så kan du köra hela kroppen på ett pass. Önskas det så kan jag självfallet ge förslag på det.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Stockholmsbaserad, nybliven mamma och backälskare. Tränar för att hålla sig stark och belyser hur en sund och vettig kosthållning påverkar prestationen och hälsan.

Född: 1981

Kontakt: [email protected]

Mål: Känna att jag är stark. Ge en vettig syn på kost och träning samt få folk att förstå hur härligt det är att hålla sig aktiv och känna kroppen jobba.

Motto: Träna för att hålla länge, såväl psykiskt som fysiskt.

Prenumerera på Trailrunning Swedens nyhetsbrev

Spännande lopp

lör26okt18:0020:00FeaturedNight Trail Run5 km, 10 km, 30 kmLandskap:Stockholm

lör02novalldayalldayFeaturedKullamannen Trail12 km, 22 km, 44 kmLandskap:Skåne

sön15maralldayFeaturedÅhus TrailRun5 km, 10 km, 21 kmLandskap:Skåne

sön15mar07:0015:00FeaturedEdsvidsleden Trailrun14 km, 28 km, 56 kmLandskap:Västergötland

lör27junalldayalldayFeaturedBocksten TrailRun5 km, 12 km, 23 km, 46 kmLandskap:Halland

lör22aug04:0019:00FeaturedIdre Fjällmaraton12 km, 28 km, 45 km, 84 kmLandskap:DalarnaAnmälanDeltagare

Senaste blogginläggen

  • Vi testar Icebugs sko NewRun! Bröderna Backa
    Läs mer
  • Kan jag kalla mig löpare? Malin Tidqvist
    Läs mer
  • Satsning på längdskidåkning i vinter! Gunilla Kidmark
    Läs mer
  • Träningsparadiset Lost Villa Fanny Ahlfors
    Läs mer
  • Drygt 2 veckor efter op. Fysparet
    Läs mer
  • Broken. Madelene Jansson
    Läs mer
  • Vardag Anna Carlsson
    Läs mer
  • Marviksdrömmen Niclas Bergqvist
    Läs mer
Se alla våra Inspiratörer

Löparresor med Trailrunning Sweden

Våra löparresor och träningsläger är speciellt skapade för traillöpare. Resornas fokus ligger på upplevelser och att upptäcka ny vacker natur, äventyrslöpning helt enkelt! Vi brukar säga att en träningsresa med Trailrunning Sweden är till för dig som är nyfiken, som vågar utmana dig själv och som tror att livet bara kommer en gång.Våra löparresor passar traillöpare på olika nivåer. Genom att erbjuda olika längder och hastigheter på löppassen, får både elitmotionären och den som mixar jogg med promenad sitt lystmäte. Alla får träning! För att få ut det bästa av resan är det dock bra om du orkar jogga ca 10 km.

uswe sandstone camp

Idre Fjällmaraton
buss & boende

previous arrow
next arrow
Slider

Trailrunning Sweden Store

Trailrunning Sweden Store är webbutiken som är helt specialiserad på en enda målgrupp - människor som älskar löpning i skog och berg. I Trailrunning Sweden Store har vi grejerna som höjer din traillöpning till nya sköna nivåer. Här hittar du bara det som gäller trailrunning. Vi har sållat bort allt annat. Här kan du känna dig trygg med att du får hjälp och råd från personer som verkligen kan traillöpning.

Specialist

trailskor

Löparkläder

kittad för äventyr

Ryggsäckar

Utmana mörkret

Pannlampor

Traillöparens alla

tillbehör

previous arrow
next arrow
Slider
X
X