Tiden försvann…

Jo så var det, ambitionen var att blogga direkt från Spanien och träningsresan som jag anordnade där, men det vart full rulle varje dag från tidig morgon till sen kväll. 

En dag på resan såg ut såhär:

07.00: Jag mötte upp gruppen för morgonjogg antingen uppför berget till utsikten eller nedför berget till stranden. (Vi bodde mitt i bergsluttningen) Vi körde några styrkeintervaller och några inslag av löpintervaller innan vi tog oss tillbaka mot den härliga frukostbuffén! Efter frukost höll jag föreläsning/workshop inom antingen kost/stresshantering/motivation & drivkraft. Sedan var det dags för träningspass 2, efterföljande lunch, massera de som bokat under eftermiddagen, träningspass 3 och sist men inte minst middag. Jag kom i säng kring 23.30 på kvällarna och då slocknade jag ganska direkt. Upplägget sträckte sig från ons kväll till söndag kväll, så det var galet intensiva, men fantastiskt härliga dagar! Är du intresserad av att hänga med på nästa resa? Den går av stapeln 18/10-22/10 och 7/12 platser är redan bokade, så först till kvarn!

Väl hemma i Sverige igen, vart det också fint vårväder och benen ville direkt dra nytta av bergslöpningen o ut och nöta i skogen! Berg/skogs- och backlöpning är grymt bra för att bli ordentligt löpstark och verkligen min absoluta favorit när det gäller löpning. Det är något magiskt med att springa uppför och att målet är toppen på backen eller berget. Det blir så tydligt i intervallerna vad som är start och mål tillskillnad från intervaller som man bara kör på flacken. Efter mina backpass, utför jag alltid en ”segergest” och sträcker ut armarna ovanför huvudet samtidigt som jag springer nedför sista backen, sååå härlig känsla, att verkligen få markera, att nu är jag klar! Trött och ”hög” på endorfiner! Älskar den känslan! ?I helgen vart det spontana backintervaller i terrängen, då jag avverkade 18km i skogen under lördagsmorgonen. ”Morgonstund har har guld i mun”!


 Jag älskar verkligen morgnar och önskar varje morgon att tiden ska stanna och bli kvar någon extratimme så man verkligen kan köra låååångfrukost varje morgon! Frukost är bästa måltiden! Så konstigt att man i princip alltid äter samma sak varje morgon, men aldrig tröttnar! Favoriten är naturell yoghurt, frukt&bär, frön& nötter, torkad frukt, kanel & kardemumma, ägg, grov smörgås med kalkon/ost o grönsaker, grapefrukt och en (oftast flera) koppar kaffe! Mmm mumma! Vad äter du till frukost? 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

F.d. elitlöpare som älskar skogs/bergslöpning, då terrängen tar kommando och utmanar kroppen och hjärnan. Du som läsare får ta del av min aktiva vardag som PT, kostrådgivare, föreläsare och massageterapeut.

Född: 1984

Kontakt: [email protected]ilrunningsweden.se

Mål: Frisk, stark och uthållig i evighet!

Motto: Ingenting är omöjligt, du kan om du vill!

Prenumerera på Trailrunning Swedens nyhetsbrev

Spännande lopp

lör26okt18:0020:00FeaturedNight Trail Run5 km, 10 km, 30 kmLandskap:Stockholm

lör02novalldayalldayFeaturedKullamannen Trail12 km, 22 km, 44 kmLandskap:Skåne

sön15maralldayFeaturedÅhus TrailRun5 km, 10 km, 21 kmLandskap:Skåne

sön15mar07:0015:00FeaturedEdsvidsleden Trailrun14 km, 28 km, 56 kmLandskap:Västergötland

lör27junalldayalldayFeaturedBocksten TrailRun5 km, 12 km, 23 km, 46 kmLandskap:Halland

lör22aug04:0019:00FeaturedIdre Fjällmaraton12 km, 28 km, 45 km, 84 kmLandskap:DalarnaAnmälanDeltagare

Senaste blogginläggen

  • Vi testar Icebugs sko NewRun! Bröderna Backa
    Läs mer
  • Kan jag kalla mig löpare? Malin Tidqvist
    Läs mer
  • Satsning på längdskidåkning i vinter! Gunilla Kidmark
    Läs mer
  • Träningsparadiset Lost Villa Fanny Ahlfors
    Läs mer
  • Drygt 2 veckor efter op. Fysparet
    Läs mer
  • Broken. Madelene Jansson
    Läs mer
  • Vardag Anna Carlsson
    Läs mer
  • Marviksdrömmen Niclas Bergqvist
    Läs mer
Se alla våra Inspiratörer

Löparresor med Trailrunning Sweden

Våra löparresor och träningsläger är speciellt skapade för traillöpare. Resornas fokus ligger på upplevelser och att upptäcka ny vacker natur, äventyrslöpning helt enkelt! Vi brukar säga att en träningsresa med Trailrunning Sweden är till för dig som är nyfiken, som vågar utmana dig själv och som tror att livet bara kommer en gång.Våra löparresor passar traillöpare på olika nivåer. Genom att erbjuda olika längder och hastigheter på löppassen, får både elitmotionären och den som mixar jogg med promenad sitt lystmäte. Alla får träning! För att få ut det bästa av resan är det dock bra om du orkar jogga ca 10 km.

uswe sandstone camp

Idre Fjällmaraton
buss & boende

previous arrow
next arrow
Slider

Trailrunning Sweden Store

Trailrunning Sweden Store är webbutiken som är helt specialiserad på en enda målgrupp - människor som älskar löpning i skog och berg. I Trailrunning Sweden Store har vi grejerna som höjer din traillöpning till nya sköna nivåer. Här hittar du bara det som gäller trailrunning. Vi har sållat bort allt annat. Här kan du känna dig trygg med att du får hjälp och råd från personer som verkligen kan traillöpning.

Specialist

trailskor

Löparkläder

kittad för äventyr

Ryggsäckar

Utmana mörkret

Pannlampor

Traillöparens alla

tillbehör

previous arrow
next arrow
Slider
X
X