Tipsen inför ditt fjällmaraton

Nu är det en vecka kvar till Idre Fjällmaraton, kanske har det börjat pirra lite i kroppen av förväntan? Vi har samlat några sista minuten – eller sista veckan snarare – tips.

Vila hellre än träna sista veckan. Den träning du har gjort, den är du nöjd med nu. Så här sista veckan kan du inte träna ikapp något ändå. Gör det du känner för och skaffa ett överskott genom sömn och vila. Ät och drick klokt. Det kommer du att vara glad för i backarna på lördag!

Hitta ditt varför! Det kommer att bli jobbigt, förr eller senare, det kan vi lova. Tänk efter varför du springer det här loppet. När det blir kämpigt ute på fjället så plockar du fram svaret på den frågan. Skapa några peppord som du kan ta fram när det tar emot. Varför inte skriva ”Jag vill, jag kan, jag är oslagbar!” på handen – enkelt att läsa i uppförsbackarna.

Skapa din energiplan. Tänk igenom när du ska stoppa i dig energi och vad det är du ska få i dig. När du har satt din plan så håll dig till den. Enervits langningspaket är ett bra alternativ för dig som springer 45 eller 28 km, och som vill slippa bära med dig grejerna.

Läs på om banan. Ta en titt på kartan över banan så att du vet var korsningarna finns, var backarna väntar dig och var energistationerna är belägna.

Din utrustning. Har du bestämt vilka skor du ska springa i? Vilka kläder du ska ha? Ta en titt på väderprognosen för lördag. Har du all obligatorisk utrustning?

Planera din fredag och din lördagsmorgon. När ska du äta middag? När ska du gå och lägga dig, när ska du gå upp och äta frukost?

Stort lycka till och njut av upplevelsen!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Spännande lopp

sön20oktalldayalldayFeaturedIcebug Backyard Trail0,4 km, 3 km, 8 km, 16 kmLandskap:GöteborgAnmälan

lör26okt18:0020:00FeaturedNight Trail Run5 km, 10 km, 30 kmLandskap:Stockholm

lör02novalldayalldayFeaturedKullamannen Trail12 km, 22 km, 44 kmLandskap:Skåne

sön15maralldayFeaturedÅhus TrailRun5 km, 10 km, 21 kmLandskap:Skåne

sön15mar07:0015:00FeaturedEdsvidsleden Trailrun14 km, 28 km, 56 kmLandskap:Västergötland

lör27junalldayalldayFeaturedBocksten TrailRun5 km, 12 km, 23 km, 46 kmLandskap:Halland

lör22aug04:0019:00FeaturedIdre Fjällmaraton12 km, 28 km, 45 km, 84 kmLandskap:DalarnaAnmälanDeltagare

Nyhetsbrev

Inspiratörer

  • Löpargrupper i Göteborg del 3 - Forest Femmes Gunilla Kidmark
    Läs mer
  • Drygt 2 veckor efter op. Fysparet
    Läs mer
  • Broken. Madelene Jansson
    Läs mer
  • Vardag Anna Carlsson
    Läs mer
Se alla våra Inspiratörer

Löparresor med Trailrunning Sweden

Våra löparresor och träningsläger är speciellt skapade för traillöpare. Resornas fokus ligger på upplevelser och att upptäcka ny vacker natur, äventyrslöpning helt enkelt! Vi brukar säga att en träningsresa med Trailrunning Sweden är till för dig som är nyfiken, som vågar utmana dig själv och som tror att livet bara kommer en gång.Våra löparresor passar traillöpare på olika nivåer. Genom att erbjuda olika längder och hastigheter på löppassen, får både elitmotionären och den som mixar jogg med promenad sitt lystmäte. Alla får träning! För att få ut det bästa av resan är det dock bra om du orkar jogga ca 10 km.

uswe sandstone camp

Idre Fjällmaraton
buss & boende

previous arrow
next arrow
Slider

Trailrunning Sweden Store

Trailrunning Sweden Store är webbutiken som är helt specialiserad på en enda målgrupp - människor som älskar löpning i skog och berg. I Trailrunning Sweden Store har vi grejerna som höjer din traillöpning till nya sköna nivåer. Här hittar du bara det som gäller trailrunning. Vi har sållat bort allt annat. Här kan du känna dig trygg med att du får hjälp och råd från personer som verkligen kan traillöpning.

Specialist

trailskor

Löparkläder

kittad för äventyr

Ryggsäckar

Utmana mörkret

Pannlampor

Traillöparens alla

tillbehör

previous arrow
next arrow
Slider
X
X