HeaderAD

Tipsen för att boosta höstträningen

Det går inte att förneka längre: hösten är här. Det blir lite mörkare på kvällarna och den ljumma luften ersätts av kallare dagar. Det regnar, blåser och jävlas rent allmänt. Tv-soffans dragningskraft är nästan magnetisk och det är inte alls lika lätt att ge sig ut på en löprunda längre. MEN med rätt tankar och inställning, så fixar du det!

BÄSTA TIPSEN
Luras – Säg till dig själv att du bara ska ut på en liten kort runda. När du väl har kommit igång är sannolikheten stor att den blir längre. Har du fortfarande inte ha lust att springa – så var nöjd med din korta sväng. Den bästa träningen är den som blir av!

Pälsa på dig – Ruggigt ute? Det är OK att klä sig lite för varmt om det blir enklare att ta sig ut då. Blir du för varm under turen, ta av mössan eller jackan.

Använd en vän – Har du avtalat med en kompis att ni ska springa ihop, så sjunker argumenten för att stanna hemma ihop som en sufflé.

Målstyrning – Har du satt ett mål för din träning? Något som verkligen motiverar dig? Grattis! Då är det ditt mål som du plockar fram och tänker på när det känns motigt att komma ut. För visst är det mycket roligare att möta din utmaning tränad än otränad?

Köp dig glad – Måhända ytligt, men nya varma, mysiga plagg att springa i ger ju glädje!

Peppa dig – Det du säger till dig själv kommer du att tro på. Överös dig själv med beröm och positiva omdömen: ”Det där gjorde jag grymt bra!”, ”Vad stark jag är!”, ”Jag är suverän!”. Det funkar, lovar.

Och kom ihåg: Det är ju så mycket skönare att sjunka ner i soffan med tända ljus, en kopp te och en god macka EFTER träningen!

Välkommen hösten!

Liknande inlägg

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

X
X