Loppbevakning

Är du arrangör och vill att fler ska få upp ögonen för ditt lopp? Skicka in ett pressmeddelande med bifogade bilder och resultat till oss direkt efter avslutad tävling och vi kommer att publicera det.

E-post: [email protected]

3 tips för ett bra pressmeddelande

  • Lyft fram det unika med arrangemanget.
  • Citera gärna uttalanden från vinnare, tävlingsledning eller deltagare i loppet.
  • Se till att ha bra bildmaterial

Här är ett exempel på upplägg på pressmeddelande.

Utökad marknadsföring

Trailrunning Sweden besöktes 2018 av närmare 200 000 unika användare. Den mest besökta sidan är Trailkalendern där du som arrangör kostnadsfritt kan lägg till ditt lopp när som helst. Vill du att vi ska hjälpa dig att locka deltagare till loppet har vi flera olika sätt att hjälpa dig på.

Här följer några exempel:

  • Nyhetsartiklar inför loppet
  • Plats i våra nyhetsbrev till ca 10 000 prenumeranter (skickas ut ca 2 gånger per månad)
  • Tävlingar på webb och/eller sociala medier
  • Banner-annonsering
  • Plats bland "Spännande lopp" på startsidan

Självklart använder vi även våra sociala medier (Facebook 13 000+ följare & Instagram 10 000+ följare) för att sprida ert lopp.

Bevakning på plats

I viss utsträckning kan vi hjälpa till att bevaka ert event på plats. Vi kan hjälpa er att ta fram en loppfilm som publiceras samma dag som loppet, kan hjälpa till att skriva pressmeddelande, fotografera och sända ert lopp live i våra sociala medier.

Offertförfrågan

Kontakta David Andersson för en offert om du är intresserad av utökad marknadsföring eller bevakning på plats av ert lopp.

E-post: [email protected]

X
X