Vinterns bästa flåsträning

Sen jag frivilligt började röra på mig utomhus (två år sen..) har jag börjat uppskatta de olika årstiderna desto mer. Vintern är inte längre bara en lång längtan till sommaren utan vintern bjuder själv på så mycket! Det fick jag verkligen erfara under mitt 3,5 veckor långa jullov (LYX!). Vinterlöpning i alla ära, men nu har jag vågat mig på nya grejer! Mycket roliga saker.

Mina topp tre just nu bästa vinteraktiviteter:

3: Längdskidor. 

En för mig helt ny sport, men oj så härligt! I mitt egna tempo fick jag chans att lära mig tekniken och utan större ansträngning kunde ta mig längre sträckor.

Stort plus för:
Mysigt swoosh-swooshande från snön
Helkroppsaktivitet

Litet minus för:
Svårt att prata och åka skidor samtidigt, det var bara då jag ramlade 😉

 

2: Långfärdsskridskor.

Att solen steg upp bakom bergen och spred sitt ljus över en helt vit, gnistrande sjö gjorde ju inte upplevelsen direkt sämre.

Stort plus för:
Att med relativt dålig teknik ändå ha känslan av att susa fram.
Den obligatoriska fikapausen med öppen eld och mat.

Litet minus för:
Den obligatoriska fikapausen med öppen eld och mat pga insåg att jag är helt orutti på vinteraktiviteter och har tagit på mig på tok för lite kläder.

 

1: Pulkaåkning.

Det krävs inte mycket fart för att få upp flåset uppför backen, nedför är tiden du hinner fånga andan. Helt enkelt; sjukt effektiv intervallträning!

Stort plus för:
Barnskratt, finns det något mer underbart?
Kittlandet i magen, kommer jag dö på vägen ner eller överlever jag?

Litet minus för:
Hm. Nä. Inte ett enda litet minus kommer jag på.. Kanske att slitaget på täckbyxorna skjuter i höjden, men det är det tusan värt.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Träning har för mig blivit en livsstil, löpningen har blivit meditation. Jag tränar för att må bra, vara stark och för att kunna springa hinderbana som är bland det roligaste jag vet.

Född: 1989

Kontakt: [email protected]

Mål: Kunna springa hinderbana även om 10 år, då tillsammans med syskonbarnen.

Motto: Är träning inte kul under tiden så är det åtminstone gött efteråt.

Prenumerera på Trailrunning Swedens nyhetsbrev

Spännande lopp

lör24augalldayalldayFeatured2XU Idre Fjällmaraton12 km, 28 km, 45 kmRegion:DalarnaAnmälanDeltagare

lör24aug10:0016:00FeaturedStockholm Trail5 km, 10 km, 21 kmRegion:Stockholm

30aug(aug 30)09:0001sep(sep 1)15:00FeaturedIcebug Xperience West Coast Trail72 kmRegion:Bohuslän

lör14sepalldayalldayFeaturedÄngsö Trail Run6 km, 12 km, 25 km, 50 kmRegion:Västmanland

lör21sep11:00FeaturedVästgötaloppet trail7,5 km, 11 km, 17 km, 27 kmRegion:VästergötlandAnmälanDeltagare

27sepallday29alldayFeaturedSWEARE ÅRE TRAIL TOUR7 km, 14 km, 24 km, sprintRegion:JämtlandAnmälanDeltagare

lör28sep11:0016:00FeaturedÖved Trail5 km, 10 kmRegion:Skåne

lör05okt11:00FeaturedHärnö Trail9 km, 21 kmRegion:Ångermanland

lör12okt12:3015:00FeaturedRya Åsar Trail Run11,6 kmRegion:VästergötlandAnmälanDeltagare

lör26okt18:0020:00FeaturedNight Trail Run5 km, 10 km, 30 kmRegion:Stockholm

Senaste blogginläggen

  • Arosa/Lenzerheide äventyr i Schweiz Fanny Ahlfors
    Läs mer
  • När dagisbacillerna vinner... Niclas Bergqvist
    Läs mer
  • Egentligen persade jag på halvmaraton i våras... Andreas Lundblad
    Läs mer
  • Vlog V33 - Spränger milvallen på loppet 6 Sjöar Tony Hoffstrom
    Läs mer
  • -Hur kan du springa utan klocka? Gunilla Kidmark
    Läs mer
  • Racerapport: Stranda Fjord Trail Race Peter Lindquist
    Läs mer
  • Vertical K Bo Johansson
    Läs mer
  • Swimrun på hemmaplan Linda Doktar
    Läs mer
Se alla våra Inspiratörer

Löparresor med Trailrunning Sweden

Våra löparresor och träningsläger är speciellt skapade för traillöpare. Resornas fokus ligger på upplevelser och att upptäcka ny vacker natur, äventyrslöpning helt enkelt! Vi brukar säga att en träningsresa med Trailrunning Sweden är till för dig som är nyfiken, som vågar utmana dig själv och som tror att livet bara kommer en gång.Våra löparresor passar traillöpare på olika nivåer. Genom att erbjuda olika längder och hastigheter på löppassen, får både elitmotionären och den som mixar jogg med promenad sitt lystmäte. Alla får träning! För att få ut det bästa av resan är det dock bra om du orkar jogga ca 10 km.

uswe sandstone camp

previous arrow
next arrow
Slider

Trailrunning Sweden Store

Trailrunning Sweden Store är webbutiken som är helt specialiserad på en enda målgrupp - människor som älskar löpning i skog och berg. I Trailrunning Sweden Store har vi grejerna som höjer din traillöpning till nya sköna nivåer. Här hittar du bara det som gäller trailrunning. Vi har sållat bort allt annat. Här kan du känna dig trygg med att du får hjälp och råd från personer som verkligen kan traillöpning.

Specialist

trailskor

Löparkläder

kittad för äventyr

Ryggsäckar

Utmana mörkret

Pannlampor

Traillöparens alla

tillbehör

previous arrow
next arrow
Slider
X
X